18 juni 2012

Matjord & inflyttning...snart.

Har burit in den första flyttkartongen i helgen som var - den innehöll skor. Sen hann jag med en hel del andra lådor också ;-). Då R var bortrest så passade jag på att flytta över lite grejer samt torkade och städade bort byggdamm (eg onödigt då nu målare och plattsättare härjar i huset) :-). Tömde faktiskt ett av källarförråden samt pytsade över en hel del köksgrejer...jag var ganska duktig. Till överskåpen köpte jag samt installerade Blum dörrdämpare, dessa har andra bloggare tipsat om - passade sjukt bra! 65kr för två dämpare hos Clas Ohlson, och man behöver ju endast en dämpare per lucka ;-). Jag bara älskar att pyssla och greja där borta i huset!

Matjord har nu rakats undan och vi ska börja fylla på med fyllnadsmassor så smått - blir nog mer fokus på det efter att vi flyttat in. Jag hoppas dessutom att färgen till fasaden hinner anlända innan adressändringen tar vid :-). Den 26/6 ska vi bo i huset är det sagt. Lätt opportunistiskt. Med midsommar till helgen å allt. Hepp.

Minus just nu - det verkar som att en hel del klinkerplattor i storlek 60x60 skadats under leverans :-/ nya är beställda men det sinkar oss lite i planeringen. Vi hoppas att vi får dem A.S.A.P!

Vi kommer att kunna sälja matjord t.o.m :-)

Lätt nivåskillnad!

Der dusch :-) ska beställa hörnduschväggar i glas så snart vi känt oss för kring storlek...

...och tyvärr fick jag ingen svart hafa-möbel, blev en vit westerberg motion square ist.
På kampanj. Naturligtvis. Men ja gilla :-)). Spegeln hämtas imorrn.

GONATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar