14 mars 2012

Bakslag (?)

Ja vad ska man säga...livet? Husplaner rullar på och nästa vecka blir tomten officiellt vår :-) byggnadskreditivet kickar igång såhär lagom till "riktig" avstamp.
Bilar är på verkstad och snart är vi fulltaliga även där.


Allt det där är ting. Sånt kan lösas. Värre är det med hälsa & välmående just nu.
R som arbetar inom räddningstjänsten har vid rutinkontroll fått reda på att hans hjärta spökar (igen, han är född med blåsljud) - utredning pronto. Förhoppning och antagande, från professionellt håll, är att det inte är något allvarligt *puh*.
E har efter skiktröntgen och magnetröntgen fått diagnos diskbråck (som en stor del av befolkningen har, inget ovanligt)...dock är det "ett bråck på ett himla idiotiskt ställe" för att citera min läkare. Ortopeden och ryggkirurgen är nästa dejt - oh so funny. Ordet o p e r a t i o n har nämnts. För en sjukhusrädd person (nålar, blod - u name it) är detta sådär....många tårar har fällts denna vecka. Jag är rädd för R´s skull men även för mig egen. 
Things can only get better.



Bye bye

3 kommentarer:

  1. Oj jag hoppas det går bra!!!!

    SvaraRadera
  2. R´s tester gick bra :-) och jag (E) har landat i tanken på operation. Allt blir nog bra till slut...med sjuhöga doser lugnande kanske (?). Tack för omtanken!

    SvaraRadera