01 mars 2012

Brevlåda

Letat och funnit anvisningar som kanske inte direkt kändes suuuuuperkul ;-)
Det handlar om något så exciting som brevlådor.


Brevlådors placering och utformning:


Tätort
Du som bor i villa i tätort - placera din brevlåda i lådsamling eller enskilt utmed vägen på utsidan av ditt staket, häck eller liknande med brevlådeöppningen vänd mot gatan. Lådsamling är ett antal brevlådor som sitter samlade i ett lådställ.


Utanför tätort
Du som bor i villa utanför tätort - placera din brevlåda i den lådsamling som finns anordnad närmast ditt hus.


Jomen tjena.
Jag tror att vi hamnar på utanför tätort... Just N U kändes det lite jobbigt med hus - iaf om det krävs viss promenad för att hämta ex. morgontidningen (!). Bekväm bostadsrättsinnehavare som ej längre får brev och tidning direkt in till bostaden ;-) Jag har en sett en "lådsamling" en bit bort från huset. För en morgonsuris som E är detta icke att rekommendera... Blött, kallt & dåligt väder och DÅ ska man ut och traska? 
Nu så blir vi iofs fler "nybyggnationer" vid oss (och de kanske också vill ha närmare till sin postlåda) - undrar om man kan deala snällt med postgubben *s* och påbörja en ny lådsamling (?). Vi har kontakter. To be continued.

E röstar för en svart brevlåda - så kanske vi undviker att få den överplogad på vintern?

Bye bye!


2 kommentarer:

  1. Haha.. Jag kan riktigt se Miss E ute o traska på morgonkvisten - Å så sur då! :P

    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. I knoooow ;-) eller jag K A N nog om jag måste....fast tidningar i pappersformat känns ändå så retro (?) nu för tiden ;-)

    SvaraRadera